مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

مصرف-برق-داکت-اسپلیت

مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

مقدمه

داکت اسپلیت ها از انواع دستگاه های تهویه مطبوع می باشند که طرفداران زیادی در بازار دارند. افراد معمولا برای تهویه مطبوع محیط های مختلفی مانند ادارات ، کارخانه ها ، خانه ، شرکت و غیره از داکت اسپلیت ها استفاده می کنند. یکی از دغدغه ها و سوالات مهم کاربران در خصوص داکت اسپلیت ها این است که مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم در این مقاله قصد پاسخ به یکی از مهم ترین سوالات کاربران بپردازیم. مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که داکت اسپلیت ها معمولا در دو فصل تابستان و زمستان در ماه های سرد و گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند. ولی معمولا سیستم گرمایشی این سیستم تقاضای بیشتری دارد. اما به هر صورت برای محاسبه مصرف برق داکت اسپلیت لازم است تا مصرف برق آن را در هر دو فصل گرم و سرد سال بررسی کنیم.

در اینجا لازم است اشاره کنیم که یکی از فناوری های نوین در رشته تأسیسات ساختمانی داکت اسپلیت ها (Duct split) یا اسپلیت کانالی می باشند که در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری آن در ساختمان با انواع کاربری ها به کار گرفته می شوند. نکته قابل توجه در موضوع داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی مصرف برق داکت اسپلیت بوده که در مقایسه با سایر سیستم های سرمایش و گرمایش کاهش میزان مصرف انرژی کمتری را دارا می باشند. کاهش مصرف برق داکت اسپلیت (Duct split electricity consumption) با توجه به هزینه اولیه ارزان و هزینه های پایین تعمیر و نگهداری و درنتیجه کارکرد آسان و طول عمر مناسب از جمله مزایا دکت اسپلیت بوده که سبب گسترش روزافزون این تجهیز تأسیساتی گشته است.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت ها در حقیقت نوعی کولر گازی می باشند که اجزای داخلی آن ها در داخل سقف کاذب اجرا شده و هیچ گونه تظاهر خارجی ندارند که با توجه به بالا بودن سطح ایستایی آن ها امکان تهویه فضاهایی با متراژ بالا را نسبت به موارد مشابه خود دارا می باشند.

داکت اسپلیت چقدر برق مصرف می کند؟

مصرف برق داکت اسپلیت با توجه با نکات ارایه شده و ذکر این نکته که این دستگاه تهویه دارای دو نوع ساده و اینورتر دار می باشد به برق مصرفی تک فاز در ظرفیت های پایین و برق سه فاز به عنوان میزان مصرف برق داکت اسپلیت در ظرفیت های بزرگتر می باشد. به عنوان مثال یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار واقعی دارای ۱۳ آمپر مصرف برق داکت اسپلیت می باشد که ظرفیت با این دستگاه ۱۳ آمپر مصرف برق داکت اسپلیت خواهد بود. در واقع در مرحله ابتدایی کار تهویه توسط داکت اسپلیت با کاهش قدرت دستگاه تهویه انتخابی باعث کاهش مصرف انرژی و مصرف برق داکت اسپلیت به دلیل کوچکتر شدن دستگاه شده و در مرحله ثانویه کاهش تعداد یونیت های خارجی و در نتیجه کاهش استارت و استپ های ناشی از آن سبب کاهش مصرف برق داکت اسپلیت خواهد شد.

پیشنهاد می شود: داکت اسپلیت ها چه مزایا و معایبی دارند؟

از نظر درجه بندی میزان مصرف برق داکت اسپلیت و مصرف انرژی داکت اسپلیت های غیر اینورتر گرید B و داکت اسپلیت های اینورتر گرید A را دارا می باشند. برتری دسته دوم نسبته به دسته اول این است که هزینه برق مصرفی کمتری را برای مصرف کنندگان خود به دلیل مصرف برق داکت اسپلیت کمتر از نظر دارا بودن مشخصات فنی متفاوت می باشد. داکت اسپلیت های اینورتر کمپرسور دیجیتالی را دارا می باشند که با تغییر دور سبب کاهش میزان مصرف برق داکت اسپلیت خواهد شد.

در معنای دیگر یعنی زمانی که مصرف کم باشد دور کمپرسور کاهش یافته و زمانی که میزان مصرف بالاست دور کمپرسور هم بالا می رود. به دلیل اینکه میزان عمده ای از مصرف برق داکت اسپلیت و در واقع کمپرسورها در لحظه استارت می باشد و در این هنگام به شدت آمپر مصرفی بالا می رود که با کم کردن عداد استارت ها میزان مصرف برق داکت اسپلیت نیز کاهش خواهد یافت.

نحوه محاسبه مصرف برق داکت اسپلیت چگونه است؟

در ادامه اگر بخواهیم به یکی از متداول ترین پرسش های مشتریان در مورد مصرف برق داکت اسپلیت بپردازیم می بایست اندکی در مورد روش محاسبه هزینه برق مصرفی داکت اسپلیت پرداخت. علاوه بر این ذکر این نکته مهم است که که برای محاسبه مصرف برق داکت اسپلیت در ابتدا باید دستگاه مورد نظر را با توجه به نیاز های فضایی و کاربری بنا انتخاب نمود تا پس از آن بتوان مصرف برق داکت اسپلیت را به عنوان مثال در یک ماه محاسبه نمود. در واقع می بایست با توجه به ظرفیت و سایر مشخصات و مزایا دستگاه مصرف برق داکت اسپلیت را به صورت دقیق محاسبه نمود. در ابتدا باید فضای مورد نظر و ویژگی های آن را برای نصب دستگاه در نظر گرفت و مطابق با شرایط آب و هوایی و ساختمانی مقادیر بار گرمایشی و سرمایشی را محاسبه کرد یا به صورت حدودی تخمین زد.

پس از طی مراحل بالا می بایست از آخرین قبض برق قیمت هر کیلو وات ساعت مصرف برق را استخراج کرد. سپس باید توان حداکثری دستگاه بر حسب کیلووات نیز استخراج کرد. قیمت هر کیلووات ساعت برق را در مصرف برق کل دستگاه می باید ضرب کرد که عدد بدست آمده هزینه مصرف برق داکت اسپلیت در یک ساعت کار با توان حداکثری می باشد که با دانستن اینکه روزانه چند ساعت و با چه درصدی از ظرفیت کل دستگاه داکت اسپلیت کار می کند می توان میزان مصرف برق داکت اسپلیت را به صورت روزانه و ماهانه محاسبه نمود. از این که تا انتهای مقاله مصرف برق داکت اسپلیت چقدر است با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: نمایندگی فروش داکت اسپلیت در کرج

 

 

تماس مستقیم