سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج

تعمیر-و-سرویس-داکت-اسپلیت-در-کرج

سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج

مقدمه

تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج یکی از بیشترین موارد تقاضای مشتریان از ما در کرج تهویه می باشد. اما تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج چه اهمیت و ضرورتی دارد؟ همانطور که می دانید امروزه استفاده از انواع دستگاه های تهویه مطبوع بسیار رواج دارد. این دستگاه ها با اهداف مختلف و در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. یکی از این دستگاه ها داکت اسپلیت نام دارد. داکت اسپلیت نیز همچون سایر دستگاه های تهویه مطبوع از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که ممکن است در مواردی این قطعات دچار مشکلاتی شوند که نیاز به تعمیر آن به وجود بیاید. این موضوع کاملا طبیعی است. اما اگر شما در زمان مناسب به سرویس داکت اسپلیت بپردازید. می توانید زمان تعمیر و تعویض قطعات آن را بسیار به تاخیر بیندازید. در این مقاله قصد معرفی مرکز تخصصی تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج را داریم. در ادامه با ما همراه باشید.

تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج

همانطور که گفته شد در برخی مواقع داکت اسپلیت شما با مشکل جدی روبرو می ‌شود که نیاز به تعمیر داکت اسپلیت دارد و یا اینکه پس از نصب داکت اسپلیت پس از مدتی نیاز به سرویس داکت اسپلیت دارید برای انجام این کار ها باید به یک مرکز تخصصی معتبر مراجعه کنید. اما اگر برای شما سوال است که چرا باید یه یک مرکز تخصصی معتبر مراجعه کنید؟ در جواب به این سوال باید بگویم اگر تعمیر و سرویس داکت اسپلیت را به دست افراد تازه کار و اماتور بسپارید این امکان وجود دارد که به دستگاه شما ضربه وارد کرده و باعث شود بعضی از قطعات داکت اسپلیت را خراب کنند و پس از آن باید آن ‌ها را به صورت کلی تعویض کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می شود به طور کلی عیب یابی ، سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج را به سرویس کاران و تعمیرکاران حرفه ای بسپارید و از خدمات حرفه ای آن ها خاطر جمع باشید. ما به شما مرکز خدماتی کرج تهویه را پیشنهاد می ‌کنیم. ما در کرج تهویه با داشتن بیش از ۴۰ سال تجربه و با داشتن چندین اکیپ متخصص و حرفه ای در خدمت شما مشتریان عزیز در کرج می باشد.

تلفن تماس:

۰۲۶۳۲۲۲۲۴۲۲

۰۹۱۲۳۶۱۵۲۶۳

پیشنهاد می شود: داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می کند؟

چرا سرویس و تعمیر داکت اسپلیت اهمیت زیادی دارد؟

اگر شما از داکت اسپلیت استفاده می کنید باید بدانید که فیلتر ها، کویل ­ها و پره ­های داکت اسپیلت به طور مرتب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، تا در طول سال های بهره­ برداری مؤثرتر و کار آمدتر عمل کنند. در صورتی که تعمیرات داکت اسپیلت و سرویس داکت اسپیلت مورد توجه قرار نگیرد می­ توان با اطمینان گفت عملکرد داکت اسپلیت دچار یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این به معنی افزایش مصرف انرژی به­ طور پیوسته خواهد بود.

سرویس داکت اسپیلت و تعمیر داکت اسپیلت امروزه با توجه به افزایش قیمت این دستگاه و مشکلات اقتصادی مردم و همچنین با توجه به دلیل پیچیدگی ساختمان این دستگاه مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان این سیسنم می باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب تعمیرکار و سرویسکار داکت اسپیلت باید نهایت دقت لازم را به کار بگیریم به طوری که به جرات می توان گفت که تعمیر داکت اسپیلت از عهده هرکس بر نمی اید و تا حد امکان نباید تعمیر ان را به افراد ناوارد بسپارید بلکه یک تعمیرکار متخصص برای تعمیرات داکت اسپیلت به صورت تخصصی لازم است تا با همه قطعات این دستگاه آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن کیفیت اولیه دستگاه را دوباره باز گرداند.

اما حالا که در خصوص فوق تخصصی ترین مرکز و نمایندگی تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج صحبت کردیم. شاید برای شما سوال باشد که چه زمانی برای تعمیر و یا سرویس داکت اسپلیت مناسب تر خواهد بود؟ یا به عبارت دیگر هر چند وقت یک بار باید برای تعمیر و سرویس داکت اسپلیت به مراکز تعمیراتی مراجعه کنیم؟

زمان مناسب برای تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج

اگر برای شما است که چه زمانی برای تعمیر و سرویس داکت اسپلیت مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بهترین زمان برای سرویس داکت اسپلیت هر ۶ ماه یک بار است. در این صورت است که شما می توانید از خرابی احتمالی دستگاه خود جلوگیری کره و از پرداخت هزینه های سرسام آور تعویض قطعات بپرهیزید.

قیمت سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج

قطعا یکی از مهم ترین سوالات در خصوص سرویس و تعمیر داکت اسپلیت، قیمت آن می باشد. در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که برای این که از قیمت دقیق سرویس و تعیمر مطلع شوید، باید یک تعمیرکار و سرویس کار حرفه ای به عیب یابی دستگاه شما بپردازد. نوع خرابی و مشکل در دستگاه در قیمت نیز تاثیر گذار است. اما از مهم ترین موارد تاثیر گذار در قیمت سرویس و تعمیر داکت اسپلیت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع خرابی و ایراد دستگاه
  • نوع قطعه ای که خراب شده است
  • برند داکت اسپلیت
  • هزینه ایاب ذهاب
  • شدت آسیب دیدگی
  • و غیره.

اما اگر شما می خواهید در یک مرکز فوق تخصصی با قیمت و هزینه های پایین به تعمیر و سرویس دستگاه خود بپردازید. ما به شما مرکز فوق تخصصی کرج تهویه را پیشنهاد می کنیم. تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان یک تیم متخصص و حرفه ای را به محل مورد نظر شما در کرج و استان البرز اعزام کنیم.

تلفن تماس:

۰۲۶۳۲۲۲۲۴۲۲

۰۹۱۲۳۶۱۵۲۶۳

پیشنهاد می شود: سرویس و تعمیر چیلر جذبی در کرج

 

در این مقاله و در قسمت های قبلی به معرفی یکی از فوق تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد که داکت اسپلیت چیست و اساسا چگونه کار می کند؟ از اینجا به بعد مقاله می توانید اطلاعات ارزشمندی در خصوص این دستگاه و اصول کارکرد آن به دست بیاورید. گفتیم که در این مقاله قصد داریم تا به موضوع سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج بپردازیم. اما لازم است به این موضوع نیز بپردازیم که اساسا داکت اسپلیت چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟ پس اجازه دهید تا مقدمه ای در این خصوص ارائه دهیم.

داکت اسپلیت چیست؟

همانطور که گفته شد این دستگاه در واقع به اسپلیت های خانگی معروف است، تقریبا متداو ل ‌ترین سیستم تهویه مطبوع در دنیاست که بسیاری برای تهویه هوا از آن استفاده می کنند. این دستگاه به طور کلی از یک هوا ساز و یک کندانسور تشکیل شده است و توسط مجموعه ای از لوله‌ های مسی بهم متصل شده اند. داکت اسپلیت ها انواع مختلفی دارند. در رابطه با انواع داکت اسپلیت باید گفت که تولید این محصول در مدل ‌های مختلفی صورت می گیرد که هر یک می‌تواند گزینه‌ ی مناسب ‌تری برای هر نوع محلی باشد. معمولا داکت اسپلیت ‌ها را از نظر نوع نیرو محرکه کمپرسور به دو دسته اینورتر و معمولی تقسیم ‌بندی می ‌کنند.

منظور از اینورتور استفاده از فناوری دور متغیر است که در آن ها تفاوت دارد. بزرگترین اختلاف بین داکت اسپلیت اینورتوربا معمولی در سرعت متغیر آن است که در نوع معمولی این سرعت ثابت است. مدل اینورتر داکت اسپلیت مزیت های ویژه ای دارد. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای کم ‌تر
  • عمر‌ مفید بیشتر
  • سرمایش و گرمایش سریع ‌تر
  • مقرون به صرفه ‌تر بودن
  • و غیره.

داکت اسپلیت چگونه کار می ‌کند؟

در پاسخ به این سوال که داکت اسپلیت چیست؟ و چگونه کار می کند باید اشاره کنیم که این دستگاه عملکردی شبیه به اسپلیت دارد. تفاوت اسپلیت با کولر گازی فقط در نام آن‌ ها است چرا که اسپلیت نام لاتین کولر گازی می ‌باشد و چندان تفاوت جدی با هم ندارند. نام کولر آبی بر این اساس نام گذاری شده است که برای خنک سازی محیط از آب استفاده می‌ شود و برای کولر گازی هم همین موضوع صدق می ‌کند چرا که از گاز های ۲۲R برای خنک سازی به وسیله اسپلیت معمولی و ۴۱۰R برای خنک سازی به وسیله اینورتر استفاده می ‌شود.

در داکت اسپلیتها دو قطعه اصلی یعنی کندانسور و هوا ساز با یک لوله مسی به یک دیگر وصل شده و هوای خنک را به هوا ساز انتقال می ‌دهد سپس با استفاده از فیلتر های درون هوا ساز هوای فیلتر و تمیز شده را با استفاده از کانال به محیط انتقال خواهد داد.

قطعات داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. برای مثال:

  • پروانه
  • کمپرسور
  • دینام
  • فین
  • هوا ساز
  • فیلتر
  • سینی
  • کویل
  • دینام
  • اوپراتور
  • و غیره.

چرا تعمیر و سرویس داکت اسپلیت واجب است؟

بعض از کاربران و مصرف کنندگان از ما می پرسند که آیا سرویس داکت اسپلیت و یا تعمیر آن در مواقعی که ایراد دستگاه بسیار جزئی است واجب است؟ در پاسخ باید اشاره کنیم که ممکن است در بعضی از موارد اشکالات و ایراداتی جزئی و مختصر برای دستگاه شما پیش بیاید که در نظر اول بسیار بی اهمیت جلوه کند. اما باید بگوییم که اگر همین ایرادات کوچک جدی گرفته نشوند می توانند در آینده به ایرادات بزرگی تبدیل شوند که شما را ناچار به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیرات کنند

به همین دلیل دو پیشنهاد و توصیه به شما داریم. یک این که در بازه های زمانی مناسب به سرویس داکت اسپلیت بپردازید. دو این که در صورت مشاهده هر گونه ایراد هرچند مختصر سریعا به یک مرکز تخصصی تعمیرات مراجعه کرده و یا از مشاوه تلفنی استفاده کنید تا هر چه زودتر تکنسین ها به عیب یابی دستگاه شما بپردازند.

اجزای داکت اسپلیت چیست ؟

در قسمت های قبلی به معرفی یک مرکز فوق تخصصی تعمیر و سرویس داکت اسپلیت پرداختیم. اما اگر قصد دارید تا از جزئیات بیشتر در خصوص داکت اسپلیت مطلع شوید، در ادامه با ما همراه باشید. داکت اسپلیت از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که اصلی ترین بخش های آن شامل یونیت داخلی ، یونیت خارجی ، لوله های مسی ، کانال ها ، دریچه های ورورد هوا به محیط مورد نظر و ترموستات دیواری است. در ادامه به توضیح هر قسمت و ارتباط آن و چگونگی همکاری آن با بخش ها و اجزای دیگر داکت اسپلیت می پردازیم.

  1. یونیت خارجی : یونیت خارجی یا کندانسور در بیرون ساختمان و در فضای باز نصب می شود. ( در فرآبند سرمایش ، گاز مبرد توسط کمپرسور در این یونیت خنک می شود )
  2. لوله مسی : این لوله یونیت داخلی و خارجی را بهم متصل می کند. ( گاز مبرد خنک شده از طریق این لوله به یونیت داخلی می رود )
  3. یونیت داخلی : یونیت داخلی یا هواساز در داخل ساختمان و معمولا در زیر سقف کاذب قرار می گیرد. ( هوای موجود در یونیت داخلی توسط فرآیند تبادل حرارتی با گاز مبرد خنک می شود )
  4. کانال ها : کانال ها به صورت گرد یا چهارگوش می باشند و یونیت داخلی را به دریچه ها متصل می کند. ( هوای سرد شده را از یونیت داخلی به سمت دریچه و فضای مورد نظر هدایت می کند )
  5. دریچه ها : در انتهای کانال ها دریچه هایی تعبیه شده اند و هوای سرد شده یا گرم شده را به اتاق انتقال می دهند.
  6. ترموستات : تنظیم دما ، سرعت کارکرد فن و … توسط ترموستات دیواری کنترل می شود.

انواع داکت اسپلیت بر حسب عملکرد موتور

همانطور که گفته شد داکت اسپلیت ها بر حسب عملکرد موتور به ۲ نوع اینورتر دار و بدون اینورتر دسته بندی می شوند.  در داکت اسپلیت اینورتر دار، در مواقعی که به میزان هوای سرد کمتری نیاز است، کمپرسور به طور کامل خاموش نمی شود بلکه فقط دور آن پایین می آید. در داکت اسپلیت های بدون اینورتر، موتور یا کمپرسور پیوسته با یک میزان دور کار می کند و نمی توان از دور موتور برای میزان سرمایش استفاده کرد.  در داکت اسپلیت بدون اینورتر یک دماپا قرار گرفته است که بعد از سرد شدن هوای اتاق اگر در حال اتوماتیک توسط کاربر قرار گرفته باشد، موتور آن خاموش شده و بعد از گرم شدن هوا موتور آن دوباره شروع به کار می کند.

داکت اسپلیت اینورتر گرید انرژی A دارند، در این نوع، چون دور متغیر است با سرد شدن هوای فضا، دور موتور کاهش یافته و با گرم شدن آن دور موتور افزایش می یابد و چون موتور به طور کامل خاموش نمی شود عملا مصرف انرژی زیادی که برای راه اندازی دوباره آن لازم است حذف می شود. داکت اسپلیت بدون اینورتر دارای گرید انرژی B است. در این نوع داکت اسپلیت  بعد از سرد شدن هوای فضا، موتور به طور کامل خاموش می شود و برای راه اندازی دوباره انرژی بیشتری مصرف می کند و توانایی تنظیم  یک درجه دمای ثابت را ندارد.

مزایا و معایب استفاده از داکت اسپلیت چیست؟

بدون شک هر دستگاهی دارای معایب و مزایای خاص خود است و این موضوع نیز اجتناب ‌ناپذیر است. تنها باید اطمینان حاصل کرد که آیا مزایای دستگاه مورد نظر نسبت به معایب آن برتری داشته یا خیر. داکت اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از نقطه نظر نصب و راه ‌اندازی نیز باید گفت که داکت اسپلیت سیستم لوله‌ کشی را به شدت کاهش می‌ دهد که این کار علاوه بر هزینه، زمان عیب ‌یابی در هنگام بروز مشکل را نیز کاهش می دهد. داکت اسپلیت علاوه بر این موارد، داکت ساختمان را نیز کوچک تر می ‌کند. در دنیای امروز که انرژی حرف اول را می ‌زند، داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه ‌های قدیمی و سنتی، قیمت کمتری داشته و مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است.

اما گذشته از مزایای بسیار خوب داکت اسپلیت، باید از معایب آن نیز گفت. داکت اسپلیت قادر به تمرکز بر روی اتاق یا بخشی نیست. هنگامی که در یک خانه یا آپارتمان روشن می ‌شود، تمام فضای اتاق‌ها هم دما می ‌شوند. ترموستات موجود در دستگاه در بزرگترین فضا قرار دارد اما با این حال این موضوع برای همه خوشایند نیست. از طرفی اگر داکت اسپلیت با چیلر و یا مینی ‌چیلر مقایسه شود، مصرف برق تا حدی بالاتر است، اما در برابر اسپلیت دیواری برق کمتری مصرف می ‌کند. در پایان باید به ایجاد صدای آزار دهنده داکت اسپلیت اشاره کرد که البته این مشکل قابل حل است.

پیشنهاد می شود: چیلر تراکمی در کرج

ویژگی ها

  • گرما و سرما به طور یک نواخت از طریق کانال به فضا های مختلف ساختمان هدایت می شود.
  • این سیستم نیازی به سرویس های دوره ای ندارد و به راحتی قابل نگهداری است.
  • این دستگاه با فیلتراسیون هوا باعث کاهش رطوبت فضا شده و آلودگی را کاهش می دهد.
  • داکت اسپلیت را می توان با توجه به سرد ترین و یا گرم ترین مناطق کشور طراحی نمود.
  • راه اندازی این اسپلیت ها بعد از نصب بسیار راحت است.
  • این سیستم قابلیت استفاده از هوای برگشت را دارا می باشد.
  • استفاده از هوای برگشتی راندمان دستگاه را بالا برده و باعث می شود سوخت کمتری مصرف شود.
  • این کولر ها هوای تازه و اکسیژن کافی برای واحد های آپارتمانی فراهم می کنند.
  • کیفیت هوایی که از این دستگاه خارج می شود نسبت به دستگاه های دیگر بالاتر است.

معرفی انواع برندهای داکت اسپلیت

در مقاله داکت اسپلیت چیست؟ به معرفی و شرح کارکرد این دستگاه پرداختیم. اما جالب است بدانید که شرکت های مهمی در دنیا مشغول به تولید این دستگاه ها هستند. شرکت های تولید ‌کننده سیستم‌ های سرمایش و گرمایش بزرگ دنیا، در زمینه تولید داکت اسپلیت نیز وارد شده و با هم در رقابت هستند. نمی ‌توان گفت که کدام یک بهترین است زیرا رقابت سختی بین آنهاست و هر شرکت به دنبال نوآوری‌ های جدیدتر در محصولات خود هستند. برند های زیر معمولا طرفداران بیشتری دارند:

  • داکت اسپلیت هایسنس
  • داکت اسپلیت میتسوبیشی
  • داکت اسپلیت سامسونگ .

به جرئت می ‌توان گفت که این دستگاه جزو زیر ساخت هر ساختمانی محسوب می ‌شود و بایستی در انتخاب نوع مناسب ساختمان، برند آن و نصب و نگهداری آنها دقت فراوانی به خرج داد. البته لازم به ذکر است که داکت اسپلیت در انواع برند های زیر نیز تولید و در بازار موجود می باشد:

  • داکت اسپلیت هیتاچی
  • داکت اسپلیت میدیا
  • داکت اسپلیت جنرال
  • داکت اسپلیت اجنرال
  • داکت اسپلیت ال جی
  • داکت اسپلیت تی سی ال
  • داکت اسپلیت توشیبا
  • داکت اسپلیت تراست
  • و غیره.

کرج تهویه 

در قسمت های قبلی در معرفی یک مرکز فوق تخصصی تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در کرج ما مجموعه کرج تهویه را به شما پیشنهاد کردیم. اما شاید برای شما سوال باشید که چرا کرج تهویه را انتخاب کنیم. در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که این نسبت به دیگر مجموعه ها مزیت های ویژه ای دارد. از مهم ترین افتخارات ما در این مجموعه تجربه درخشان ارائه خدمات در زمینه دستگاه های تهویه مطبوع می باشد. از دیگر افتخارات ما عبارتند از:

  • ما در کرج تهویه با بیش از ۴۰ سال تجربه در خدمت مشتریان هستیم.
  • رضایت مشتریان عزیز روزمه پر افتخار ما در کرج تهویه است.
  • ما ده ها اکیپ سرویس کار و تعمیر کار حرفه ای در اختیار داریم.
  • ما در کرج تهویه بهترین خدمات را با کمترین قیمت ها ارائه می دهیم.
  • کرج تهویه در خدمت مشتریان عزیز در استان البرز و حومه می باشد.
  • نمایندگی مجاز و رسمی فروش و سرویس تمامی برند ها در کرج.
  • اعزام تکنسین به محل مورد نظر شما عزیزان
  • و غیره.

همانطور که گفته شد مجموعه کرج تهویه یک مرکز فوق تخصصی و نمایندگی تعمیر و سرویس داکت اسپلیت تمامی برند ها در کرج و استان البرز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت سرویس و تعمیرات داکت اسپلیت با ما در تماس باشید تا از مشاوره رایگان قبل از سفارش نیز بهره مند شوید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم.

تلفن تماس:

۰۲۶۳۲۲۲۲۴۲۲

۰۹۱۲۳۶۱۵۲۶۳

پیشنهاد ویژه : عیب یابی چیلر جذبی در کرج

تماس مستقیم